Storsatsning på svenska campingar

Den svenska campingbranschen går som tåget, och landets ledande kedja, First Camp möter upp det stora intresset med investeringar på över 120 miljoner kronor i destinationer runtom i landet. Bolagets VD, Unni Åström tror att 2018 blir ett rekordår för den svenska campingen.

Den svenska campingbranschen startar säsongen med råg i ryggen. 2017 var ett bra år resultatmässigt och för att möta det stora intresset gör landets ledande campingkedja, First Camp stora investeringar inför årets högsäsong:

– Camping är en framtidsbransch. Därför satsar vi 40 miljoner i våra destinationer i år och sammanlagt 120 miljoner kronor de senaste tre åren. Camping må vara synonymt med en gräsplätt och en glasskiosk för somliga, men faktum är att branschens affärspotential är fantastisk. Våra 120 miljoner investeras i en bransch som växer konstant och blir en rejäl boost för både våra kunder, och för den svenska turismen, säger Unni Åström, VD First Camp.

Campingkedjans 40 miljoner investeras i allt från ett nytt centrumhus i Malmö med helt ny restaurang, butik och reception, till en totalrenovering av stugor och servicehus i Åhus och toppmoderna stugor på den västkustska campingen Kärradal strax norr om Varberg. Man satsar också på att bygga nya lekplatser på flera destinationer.

Med sina 15 destinationer i Sverige och Danmark är First Camp den ledande aktören på camping och 2017 hade kedjan över en miljon gästnätter och inför 2018 års säsong ser bokningsläget mycket lovande ut. Förhandsbokningarna är fler än på många år, och Unni Åström har höga förväntningar:

– Jag tror 2018 blir ett rekordår både för våra destinationer och för den svenska campingbranschen!

Smart Stay är vårt koncept för kort- och långtidsboende riktat till företag och organisationer....

First Camp Bistro finns på fem av våra destinationer runt om i Sverige, från Umeå i norr till...

Campingtourbiljetten

Med Campingtourbiljetten får du upptäcka 24 destinationer i Sverige, Danmark och på Regenbogens...