alt
alt
alt
alt

Bokning- och betalningsvillkor

Ju tidigare du bokar din vistelse, desto bättre plats får du och du kan också börja se fram emot din resa på en gång. När det gäller betalningen kan du välja mellan flera olika alternativ via Klarna. Allt för att du ska kunna välja det som passar din situation bäst vid varje tillfälle.

1. När du betalar - betala som det passar dig

Du kan betala hela summan omgående vid bokningstillfället eller välja att betala 20% (minst 500kr) om bokningen görs mer än 45 dagar innan ankomst. Då betalar du återstående belopp senast 45 dagar innan ankomst. Görs bokningen mindre än 45 dagar innan ankomst betalas hela beloppet omgående. 

2. Bokningsvillkor - Slipp bokningsavgift online

Om du vill göra en bokning hos oss så gör du det enklast och billigast online, då slipper du nämligen bokningsavgiften. Skulle du däremot vara i behov av hjälp så erbjuder vi självklart bokning även via telefon eller email, men då tillkommer en avgift. Vi har även 15% onlinerabatt på lakan och avresestäd. 

3. Välj Flex eller Bas när du bokar

Bas - vårt billigaste bokningsalternativ!

Bas är ett bra val om du vet exakt när du vill komma och hur länge du vill stanna. När du bokar Bas har du inte möjlighet att göra ändringar i din bokning eller avboka. Full betalning av hyresbeloppet ska vara oss tillhanda i förskott enligt bokningsvillkor. Observera att det inte är möjligt att flytta betalningsdatum och bokningen är personlig och får ej överlåtas eller hyras ut i andrahand. 

Flex - vårt flexibla bokningsalternativ!

När du bokar Flex så har du alltid möjlighet att avboka eller göra ändringar i din bokning fram till kl. 15:00 dagen innan ankomst, oavsett anledning. Inga ändringar kan göras och ingen återbetalning sker på din bokning efter kl 15.00 dagen före ankomst eller under din vistelse. Detta alternativ är bra om du exempelvis vill boka din favoritplats långt i förväg men är osäker på om du kan komma den dagen. Vi erbjuder mer frihet i din bokning helt enkelt. 

Inga bokningsavgifter återbetalas vid avbokning, resterande belopp får du tillbaka. Full betalning av hyresbeloppet ska vara oss tillhanda i förskott enligt bokningsvillkor. Observera att det inte är möjligt att flytta betalningsdatum och bokningen är även personlig och får ej överlåtas eller hyras ut i andrahand. 

4. Våra betalningsalternativ - betala direkt eller över tid

Vi erbjuder betalning med kort eller faktura via Klarna där du enkelt kan välja det alternativ som passar dig bäst. Läs mer First Camps organisationen genom att klicka här.

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt i Klarnas betalningslösning:

  • Betala med kort: (Visa/Mastercard/Mastercard Debit)
  • Bankkonto: Ditt kort debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.
  • Faktura 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från bokningstillfället. Villkoren för att betala inom 30 dagar.
  • Delbetalning 6 månader
  • Betala i slutet av nästa månad
  • Månadsfaktura
  • Swish

Du hittar mer information om Klarna och kan läsa deras användarvillkor.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Om du vill göra en bokning hos oss så gör du det enklast och billigast online, då slipper du nämligen bokningsavgiften. Skulle du däremot vara i behov av hjälp så erbjuder vi självklart bokning även via telefon eller email, men då tillkommer en avgift.

När du bokar godkänner du även vår integritetspolicy. Här nedan kan du läsa mer om våra bokningsvillkor på First Camp.

5. Avboka eller ändra din bokning

Om du har bokat med Flex har du möjlighet att avboka eller ändra i din bokning fram till kl. 15:00 dagen före ankomst. Har du bokat online din resa online gör du det genom att logga in på mina sidor eller skapa ett konto. Har du bokat via reception eller telefon görs av- eller ombokningen genom mail till hej@firstcamp.se eller via telefon under våra öppettider på 0771-101 200 så hjälper vi dig.

Bokningsvillkor för våra svenska destinationer
Bokningsvillkor för våra danska destinationer
Bokningsvillkor för våra norska destinationer