Sveriges ledande campingkedja på Elmia

I början av september arrangeras årets största mässa för campingbranschen och på First Camp välkomnar man gästerna redan vid entrén, i monter LN01:18 på Elmia Husvagn Husbil.

Vid ett besök i montern får besökaren bland annat ta del av unika mässerbjudanden, inspiration och restips på kedjans anläggningar från Luleå i norr till danska Römö i söder. Rymdmaskoten Blïx, som är barnens stora favorit, besöker montern under lördagen och här finns även information om barnklubben samt det övriga utbud av aktiviteter som destinationerna erbjuder. Till alla campande hundar (och dess ägare) finns semestertips och giveaways från Doggy i montern.

– Det är viktigt för oss att vara på plats i sammanhang som dessa för att kunna fortsätta utmana och utveckla branschen tillsammans med övriga aktörer. Efter en rekordsommar som denna ska det såklart bli extra kul att få träffa våra gäster på plats och höra om semesterminnen och planer för kommande säsonger, säger Gustaf Söderbaum marknads- och försäljningschef på First Camp.

Europas största campingallians på plats

Samarbetet med tyska Regenbogen och norska Topcamp (f.d Bestcamp) har gjort kedjorna till en del av Europas största campingallians. Tillsammans erbjuder man nu 29 destinationer i fyra länder; Sverige, Danmark, Norge och Tyskland. För de campare som vill upptäcka mer av norra Europa så öppnar campingalliansen många vägar till nya upplevelser genom gemensam bokning och erbjudanden som sträcker sig utanför Sveriges gränser.

För mer information om mässerbjudandet och mässdeltagandet, följ First Camp på Facebook och Instagram och ta en sväng förbi monter LN01:18 på Elmia.

Smart Stay är vårt koncept för kort- och långtidsboende riktat till företag och organisationer....

First Camp Bistro finns på fem av våra destinationer runt om i Sverige, från Umeå i norr till...

Campingtourbiljetten

Med Campingtourbiljetten får du upptäcka 24 destinationer i Sverige, Danmark och på Regenbogens...